zapisz30akcja

ŁAP BUTELKĘ I WYGRYWAJ NAGRODY!

Rusza turniej w wirtualnym zbieraniu butelek zwrotnych w ramach kampanii społecznej „Weź mnie w obroty”.

Wszystkich, którzy przed wcieleniem w życie pozytywnych ekologicznych praktyk potrzebują wirtualnej inspiracji, ucieszy kolejna odsłona kampanii „Weź mnie w obroty”. Na facebookowym profilu akcji wystartowała właśnie aplikacja w postaci gry rankingowej „Weź mnie w obroty”. Celem edukacyjnej gry jest zebranie jak największej ilości butelek zwrotnych i oddanie ich do sklepu. Dla najlepszych graczy wirtualnego turnieju przygotowano nagrody w postaci modnych EKOtoreb wykonanych z bannerów reklamowych, specjalnie na potrzeby kampanii.

O ekologii można mówić na wiele sposobów. Dowodem na to jest realizowana właśnie kampania społeczna „Weź mnie w obroty”, której celem jest zbudowanie świadomości Polaków - konsumentów i handlowców - w zakresie ekologicznego charakteru butelki zwrotnej oraz zachęcenie do ich zwracania butelek do sklepów. Ten niewielki wysiłek ma ogromne znaczenie dla środowiska. Każda butelka zwrotna może zostać ponownie wykorzystana ponad 20 razy, co pomaga zmniejszyć zapotrzebowanie na  to opakowanie, a tym samym umożliwia oszczędność ogromnych ilości energii i surowców.

Kolejnym – obok spotu i komiksu – elementem kampanii jest konkurs realizowany w oparciu o edukacyjną grę rankingową „Weź mnie w obroty”. Gra dostępna jest w formie aplikacji na profilu kampanii:

www.facebook.com/kampaniawezmniewobroty        
lub bezpośrednio pod linkiem: https://apps.facebook.com/wezmniewobroty/


Celem gry jest zebranie jak największej ilości butelek zwrotnych do skrzynki i zwrócenie ich do sklepu, gdzie wymieniane są na kaucję. Każdy wynik przeliczany jest dodatkowo przez specjalny EKOkalkulator, ukazujący graczowi pozytywny wpływ butelki zwrotnej na środowisko. Na finiszu gry wyświetlane są także ekociekawostki. Dzięki zebraniu i zwróceniu do sklepu konkretnej liczby butelek, gracz „przedłuża im życie”, sprawia, że butelki mogą zostać ponownie użyte, a tym samym pomaga zaoszczędzić konkretną ilość energii i surowców. Dla najlepszych wirtualnych „ekobohaterów”, którzy wzorowo spełniają swój „obywatelski obowiązek”, przygotowano specjalne nagrody w postaci EKOtoreb. Torby zostały uszyte z firmowych bannerów reklamowych, specjalnie zaprojektowanych na potrzeby kampanii „Weź mnie w obroty”. Świetnie nadają się na zakupy, posiadają także specjalną kieszonkę na butelkę. Nagrody dla trzech najlepszych graczy będą przyznawane w edycjach tygodniowych w każdy wtorek oraz w edycjach miesięcznych, tj. po zakończeniu każdego miesiąca.
 
„Weź mnie w obroty” to pierwsza w Polsce, realizowana na tak dużą skalę kampania społeczna dedykowana szklanej butelce zwrotnej – jednemu z najbardziej ekologicznych opakowań wykorzystywanych w branży spożywczej. Celem kampanii jest wzmacnianie świadomości ekologicznej  konsumentów i handlowców w kontekście butelki zwrotnej oraz budowanie pozytywnego trendu związanego z odnoszeniem butelki do punktów handlowych.

W ramach kampanii realizowanych jest szereg działań. Na stronie www.wezmniewobroty.pl  zobaczyć można otwierający kampanię spot z udziałem Piotra Roguckiego – aktora, muzyka, wokalisty kultowego zespołu COMA, ambasadora kampanii oraz komiks w odcinkach o wędrówkach butelki zwrotnej – autorstwa Marty Zabłockiej. Profil kampanii na Facebooku www.facebook.com/kampaniawezmniewobroty jest źródłem EKOFAKTÓW - informacji na temat odpowiedzialnej gospodarki opakowaniami zwrotnymi, przykładów działań ekologicznych w innych krajach oraz ciekawostek na temat historii szklanych opakowań.

Najważniejszym działaniem interaktywnym kampanii będzie stworzenie wraz z konsumentami mapy sklepów przyjaznych butelkom zwrotnym, czyli takich punktów handlowych w Polsce, które nie wymagają przy zwrocie butelek okazania paragonu (www.wezmniewobroty.pl/sklepy).

Kampania „Weź mnie w obroty” wystartowała 23 kwietnia i potrwa do końca września. Jej organizatorem jest Carlsberg Polska – producent marek piwa w butelkach zwrotnych. Patronat merytoryczny nad akcją objęła Fundacja Nasza Ziemia, która od ponad 20 lat działa na rzecz edukacji ekologicznej i obywatelskiej, ochrony środowiska oraz podnoszenia świadomości ekologicznej Polaków.

Za kreację i koordynację kampanii odpowiada agencja Task Force Consulting.

Więcej na stronie: www.wezmniewobroty.pl

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Organizator
Organizatorem kampanii „Weź mnie w obroty” jest Carlsberg Polska, producent marek w butelkach zwrotnych: Harnaś, Kasztelan, Okocim, Piast, Bosman.
    
W Carlsberg Polska  polityki CSR regulują odpowiedzialne relacje z pracownikami, klientami i konsumentami, społecznościami lokalnymi i środowiskiem. Spółka - w ramach przyjętej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu - realizuje długofalowe inwestycje w oparciu o trzy kluczowe filary, tj. minimalizowanie wpływu browarów  i biur na otoczenie, odpowiedzialne podejście do opakowań oraz promocja odpowiedzialnej konsumpcji i sprzedaży alkoholu. Firma konsekwentnie od pięciu lat prowadzi szereg inicjatyw na rzecz zmniejszenia zużycia mediów w browarach i biurach, promując jednocześnie odpowiedzialną postawę wobec środowiska wśród pracowników (program Zielone Biuro certyfikowany przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska). W ramach wzmacniania świadomości ekologicznej konsumentów, CP prowadzi społeczne akcje promujące odnoszenie opakowań do sklepów, segregację i recykling (wraz z partnerami handlowymi) oraz apeluje o niezaśmiecanie terenów zielonych (akcja „Daj śmieciom kosza”, np. podczas EURO i na koncertach). Ponadto, firma - w ramach Związku Browary Polskie - aktywnie włącza się w kampanie społeczne, promujące odpowiedzialną sprzedaż i konsumpcję alkoholu wśród konsumentów, sprzedawców, kierowców. Działania z obszaru CSR od lat są doceniane i nagradzane przez organizacje pozarządowe, eksperckie.

Carlsberg Polska zajmuje wiodące miejsce w polskim przemyśle piwowarskim, z udziałem w rynku na poziomie 20% (dane za rok 2013), dostarczając marki piwa najwyższej jakości, odwołujące się do przyjemnych i radosnych stron dorosłego stylu życia. Carlsberg Polska ma w swoim portfelu marki m.in.: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu. W latach 2012 i 2013 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również piwa sezonowe z Browaru Okocim, Okocim Radler, Somersby oraz Grimbergen. Łączne zatrudnienie w firmie wynosi ok. 1300 pracowników.

Partner Merytoryczny:
Fundacja Nasza Ziemia jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku przez Mirę Stanisławską-Meysztowicz. Nieprzerwanie od 20 lat realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej, ochronie środowiska oraz podnoszeniu świadomości środowiskowej społeczeństwa. Od początku swego istnienia Fundacja koordynuje w Polsce kampanię „Sprzątanie świata”, będącą częścią międzynarodowego ruchu na rzecz ochrony środowiska „Clean up the World”. W ruchu tym uczestniczy blisko 40 mln wolontariuszy na całym świecie. Fundacja prowadzi również - wspólnie z partnerami - całoroczne programy na rzecz ochrony środowiska i przyrody, promocji zasad zrównoważonego rozwoju oraz selektywnej zbiórki odpadów. Więcej informacji na www.naszaziemia.pl i www.facebook.com/naszaziemia

 

Archiwum aktualności

2024 1 2 3 4

2023 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2022 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2021 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2020 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2019 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2018 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2017 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2016 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2015 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2014 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2013 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2012 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2011 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2010 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2009 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2008 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2007 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2006 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2005 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2004 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2003 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2002 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12